人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Bold As Love 愛の如く大胆

ジミ・ヘンドリクスの「Bold As Love」はスピノザの感情論を想起させる。
Bold As Love 愛の如く大胆_a0024841_2003475.jpg


Bold As Love

怒り 彼は微笑み
紫色の輝くメタリックの鎧を纏いそびえ立つ
女王の嫉妬と羨望はその陰で
彼女の燃えるような緑色のガウンが
草に覆われた大地をあざ笑うのを待っている

青は当然の如く与えられた命の源
彼らは静かに理解している
かつては幸福だったターコイズ色の兵隊達は
すでに対岸で戦陣を組んでいるが
この戦争が何故続いているのかを疑問に感じている

しかし彼らは皆 愛の如く大胆だ
愛の如く 強靭だ
愛の如く大胆だ
アクシスに聞いてみればいい

私の赤は自信に満ち
戦利品や陶酔感の胸章を輝かせる
オレンジ色は若く勇気に満ちているが
初めての巡回に酷く不安定になっている
私の黄色は今度ばかりは陽気じゃない
実際私と同様に怯えていると言って良い
私のこんな全ての感情が
この命をあなたという虹に
捧げる事を躊躇わせているんだ

でも私は愛の如く大胆である
そう 私は愛の如く強靭である
私は愛の如く大胆である

アクシスに聞いてみればいい
彼はすべてを知っている


Bold As Love
Artist : The Jimi Hendrix Experience
Album : Axis - Bold As Love
Year : 1967
日本語意訳 : 吉田ロデオ

Jimi Hendrix Bold As Love Lyrics

Anger he smiles tow'ring shiny metallic purple armour.
Queen jealousy, envy waits behind him.
Her fiery green gown sneers at the grassy ground.
Blue are the life giving waters taking for granted,
They quietly understand.

Once happy turquoise armies lay opposite ready,
But wonder why the fight is on.
But they're all, bold as love.
Yeah, they're all bold as love.
Yeah, they're all bold as love.
Just ask the Axis.
[ Lyrics from: http://www.lyricsfreak.com/j/jimi+hendrix/bold+as+love_20071546.html ]
My red is so confident he flashes trophies of war
And ribbons of euphoria.
Orange is young, full of daring but very unsteady for the first go 'round.
My yellow in this case is no so mellow.
In fact I'm trying to say it's frightened like me.
And all of these emotions of mine keep holding me
From giving my life to a rainbow like you.
But I'm a yeah, I'm bold as love,
Yeah yeah.

Well, I'm bold, bold as love.
Hear me talkin', girl.
I'm bold as love.
Just ask the Axis.
He knows everything. Yeah, yeah.
by yojisekimoto | 2012-07-25 19:56 | 音楽


<< The Velvet Unde... 書評:カヴェル『眼に映る世界』... >>